Sunday, February 17, 2013

My Internship Story

Hi all.....
Lama dah tak update blog ni.....
Maklumlah busy dengan banyak aktiviti....kalau tak tidor.....bergolek2 kat depan TV.....
Kadang2 baca novel "Werewolf" kat wattpad.com....Not bad la story dia...

Berbalik kepada tajuk post ni " My Internship Story" , aku nak la cerita serba sedikit pengalaman aku nih....
Bukan la best sgt...just update to my liking..Hehe....
Rite now aku buat internship kat salah satu company kat Gelang Patah.......
So far not challenging kerja yang aku buat...biasalah budak baru...lagipun budak intern jer.....

This is my pic during my third day of internship if i'm not wrong:

Sorry kalau pic dia blurr cket coz snap it in hurry..."takot" supervisor lalu.....

Office dia tak lah besar sgt...tapi first day internship aku..nampak busy jgk la..mybe sbb company ni sibuk produce big product....arrange transport utk product delivery and arrange shipment from or to other country....

Huh.....Macam mana aku datang kerja???
Aku datang kerja kakak aku hantar.....nasib baik my sis berbesar hati nak hantar.....kalau tak memang terkapai2 la aku mencari bus pagi2 buta coz dr tempat tinggal aku nak ke tempat kerja kne naik 2 bus and it tooks 2 hours ETA....in addition rumah aku ni takder bus lalu...bertambah la reason aku untuk terkapai2.....

Sempat lagi snap pic walaupun sbnrnya aku dah terlambat ke office
Rilek bro..skrang kan raya cina...bos pun cuti lagi......


Balik kerja lak???
Aku balik kerja naik bus...tp untuk naik bus aku kne la tumpang office mate yg jgk merangkap intern kat sana utk pergi ke terminal gelang patah...& then aku kne naik bas causeway 666 sampai ke ESSO n exchange bus utk ke kulai....Keluar office pkl 6..sampai umah pkl 8.30...

Ni lah Masjid Saleng.....Tempat aku berteduh di kala mencari keberkatan-Nya....
Al-maklum balik kerja jalan jam...so terpaksa berhenti disini untuk menunaikan solat maghrib sementara menunggu my sis ambik..

Akhirnya sampai jgk ke rumah..
Home Sweet Home.....By the way,I got my Ang Pau for CNY





.................UNTIL THEN...........








No comments:

Post a Comment


Powered By Blogger