Saturday, June 4, 2011

Kerja Sambilan..

Dear Diary,
Sekarang ni aku sibuk mencari kerja. Cuti yang lepas, aku kerja sebagai cashier...cuti kali ni teringin pulak nak kerja hotel, tapi takut pulak...Al maklumlah hotel ni macam2 insiden boleh berlaku...Nak kerja front desk, English aku bukan expert sangat...At least aku boleh jadi housekeeper...tapi takut pulak entah kena kacau ngan customer...


Then, aku tukar nak kerja kilang pulak...Tapi tak tau nak kerja kilang mana.Masalah aku transport. Takkan nak suruh mak cik aku hantar hari2..duit minyak tak dapat cover pulak dengan gaji aku yang ciput tu........
So sementara hati aku terbuka nak apply kerja, aku surf internet cari kerja sambilan.

"PENULIS SAMBILAN"

Inilah Key Word yang aku taip dekat GOOGLE browser...
Aku ternampak lah satu iklan ni nak cari penulis...
Then,tanpa membuang masa aku email orang berkenaan berhubung kerja yang diorang offer....
Aku sebenarnya tak expect yang diorang akan bagi kerja kat aku ataupun tidak.
Tapi tak aku sangka diorang contact email aku n offer aku tulis satu cerita siap diberi sinopsis sekali.
Excitednya aku....

Sekarang ini aku still dalam proses pembikinan...
Due Date akhir bulan 6...
I'm dead if my manuscript still not finish by that time...
I hope u all will pray for my success to finish what I started.

"JALAN PULANG"- The Title of the Story
I will make u my beautiful Master Piece....

I also invested my money to encourage me to write by buying these Book :

'This book written by Zamri Mohamad'
If u guys would like to become a writer,I suggest U buy this book..It can only be found at MPH Bookstore

No comments:

Post a Comment


Powered By Blogger